Történelemportál

Cikkek a repülő aktában

Emberi hibák, a kiképzés hiányosságai és a „Héja” vadászgépek repülési tulajdonságainak megváltoztatása okozta Horthy István főhadnagy halálos balesetét – állapította meg féléves kutatást követően a szakértői bizottság.

A “Justice for Hungary”, fedélzetén Endresz György pilótával és Magyar Sándor navigátorral, 1931. július 15-16-án rekordidő alatt repülte át az Atlanti-óceánt. Július 15-én, a bicskei emlékműnél tartandó megemlékezésen a Magyar Posta alkalmi borítékkal és bélyegzéssel köszönti a nyolcvanéves jubileumot.

Minden valószínűség szerint megtalálták, az 1945. februárjában eltűnt Horváth György repülő hadnagy maradványait. A hatvanöt esztendővel ezelőtt elesett katona végre hazatérhetett, hogy magyar földben nyugodhasson.

A magyar repülésügy kezdetének századik évfordulójára elkészült az első magyar repülőgép, Adorján János Libelléjének korhű másolata, amelyet szombaton mutattak be a budapesti Közlekedési Múzeumban.

A légi háborúban a baráti, vagy a saját tűz, azt jelenti, hogy az egyik hadviselő fél repülője harc közben véletlenül saját, vagy szövetséges repülőgépet lő le. A második világháború idején 1944. november 17-én egy ilyen eset zajlott le Tószeg környékén, amikor a szovjet 5. Légihadsereg 279. Hadosztálya Szolnok környékén került bevetésre és megtámadott egy román felségjelzésű köteléket.

FIGYELEM! Elavult, nem támogatott böngésző! Töltsön le egy újat!